Galingiausių keturračių niekas neberegistruoja

Žemės ūkio ministrui vasario mėnesį įsakymu pakeitus Traktorių, savaeigių žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registracijos taisykles, nuo kovo 3 dienos šalyje neberegistruojami galingi keturračiai. Šias transporto priemones anksčiau registravo ir valstybinius numerius išduodavo savivaldybių žemės ūkio skyriai, nes galingi keturračiai buvo prilyginami žemės ūkio mašinoms. Praėjusių metų pabaigoje jų buvo įregistruota apie 4000. Iš jų beveik 100 – Pasvalio rajone.

„Nereikia stebėtis, kad galingi keturračiai, kurių variklio darbo tūris yra didesnis kaip 50 kubinių centimetrų, buvo prilyginami žemės ūkio mašinoms. Mūsų rajone registruotų galingiausių tokių transporto priemonių galia siekia net iki 42 kilovatų, tai maždaug atitinka 60 arklio galių. Taigi šie keturračiai yra galingesni net už baltarusiškus ratinius traktorius“, – kalbėjo mūsų rajono savivaldybės žemės ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas Albertas Impolis. Jo nuomone, gal ir logiška, kad žemės ūkio skyriai vykdė jų registraciją. Tačiau ši funkcija buvo perduota valstybės įmonei „Regitra“. Ji iki tol registravo tik lengvuosius keturračius, kurių variklio tūris mažesnis nei 50 kubinių centimetrų, o galia – ne didesnė kaip 15 kilovatų.

Deja, paaiškėjo, kad galingų keturračių registracijai ši įmonė nepasiruošusi. Kaip teigė „Regitros“ Panevėžio filialo Pasvalio grupės specialistas Vilius Garbštas, šią funkciją „Regitra“ pradės vykdyti geriausiu atveju 2014 metais. „Turi būti pradėta naujo tipo valstybinių ženklų gamyba, pagaminti naujo standarto registracijos liudijimai. Tik tada galėsime įregistruoti pirmąjį galingą keturratį. Kol kas esame absurdiškoje situacijoje: žemės ūkio skyriai šių technikos priemonių jau neberegistruoja, o mes dar neregistruojame. Gerai, kad kelių policijos pareigūnai tai supranta ir neskuba bausti neregistruotų keturračių vairuotojų“, – svarstė V. Garbštas.

Beje, žemės ūkio skyriams palikta teisė registruoti jau ne pirmą kartą Lietuvoje registruotus keturračius. Juos, kaip ir automobilius, žmonės perka vieni iš kitų, ieško kas parduoda pigiau. Tačiau pirmą kartą parduodamą, nors ir nenaują, galingą keturratį įregistruoti dabar nėra galimybių.

Kaip teigė A. Impolis, mūsų rajone populiariausi Kinijoje pagaminti keturračiai. Jie gan pigūs, be to, dažniausiai tvarkinga būna jų techninė dokumentacija.

Geros būklės naudotą žinomo gamintojo keturratį galima nusipirkti už 10–15 tūkst. litų. Tuo tarpu naujas „Bombardier“ kainuoja beveik 70 tūkst., „Yamaha“ – 33 tūkst. litų.

Darbas, 2013 m. birželio 6 d., p. 2